Program dofinansowania "Mój elektryk"
Jaki jest cel programu „Mój elektryk”?
Celem programu jest uniknięcie emisji zanieczyszczeń powietrza poprzez dofinansowanie przedsięwzięć polegających na obniżeniu zużycia paliw emisyjnych w transporcie poprzez wsparcie zakupu pojazdów zeroemisyjnych.
Program przewiduje możliwość dofinansowania przedsięwzięć polegających na zakupie nowego pojazdu kategorii L1e-L7e wykorzystujących do napędu wyłącznie energię elektryczną akumulowaną przez podłączenie do zewnętrznego źródła zasilania, lub energię elektryczną wytworzoną z wodoru
w zainstalowanych w nich ogniwach paliwowych lub wyłącznie silnik, którego cykl pracy nie prowadzi do emisji gazów cieplarnianych lub innych substancji objętych systemem zarządzania emisjami gazów cieplarnianych, o którym mowa w ustawie z dnia 17 lipca 2009 r. o systemie zarządzania emisjami gazów cieplarnianych i innych substancji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1077).
Przez nowy pojazd zeroemisyjny należy rozumieć pojazd kategorii L1e-L7e, który jest fabrycznie nowy i nie był przed zakupem zarejestrowany lub pojazd, zakupiony i zarejestrowany przez dealera samochodowego, importera lub firmę leasingową, z przebiegiem kilometrowym nie wyższym niż 50 km.
Ile wynosi budżet dofinansowania?
Budżet naboru wynosi do 200 000 000 zł.
Jaka jest forma dofinansowania?
Dofinansowanie będzie udzielane w formie dotacji.
Jaka jest wartość dofinansowania dla kategorii L1e-L7e?
Dotacja dla kategorii L1e-L7e wynosi do 30% kosztów kwalifikowanych, jednak nie więcej niż 4 000 zł
Jaki jest termin oraz sposób składania wniosków?
Wnioski o dofinansowanie w formie dotacji należy składać w okresie od 22.11.2021 r. – 30.09.2025 r., jednak nie dłużej niż do wyczerpania środków alokacji.
W przypadku wyczerpania alokacji środków przed terminem zakończenia naboru wniosków na stronie internetowej NFOŚiGW zostanie umieszczona informacja o braku możliwości składania wniosków.
Przygotowane wnioski o dofinansowanie w formie dotacji należy składać w wersji elektronicznej:
WYŁĄCZNIE przez Generator Wniosków o Dofinansowanie („GWD”) dostępny pod adresem https://gwd.nfosigw.gov.pl/.
Pamiętaj! Wnioski przysłane w innej formie będą odrzucone.
Kto może ubiegać się o dofinansowanie?
- Jednostki sektora finansów publicznych, w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j.: Dz.U. z 2021 r. poz. 305)
- Instytuty badawcze w rozumieniu ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o instytutach badawczych (t.j.: Dz. U. z 2020 r. poz. 1383)
- Przedsiębiorcy w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (t.j.: Dz.U. z 2021 poz. 162)
- Stowarzyszenia w rozumieniu ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. – Prawo o stowarzyszeniach (t.j.: Dz. U. z 2020 r., poz. 2261)
- Fundacje w rozumieniu ustawy z dnia 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach (t.j.: Dz.U. z 2020 poz. 2167)
- Spółdzielnie w rozumieniu ustawy z dnia 16 września 1982 r. – Prawo spółdzielcze (t.j.: Dz. U. z 2021 r. poz. 648)
- Rolnicy indywidulani w rozumieniu ustawy z 11 kwietnia 2003 r. o kształtowaniu ustroju rolnego (t.j.: Dz. U. z 2020 r., poz. 1655, z późn. zm.)
- Kościoły i inne związki wyznaniowe oraz ich osoby prawne.
- Organizacje religijne, których sytuacja prawna jest uregulowana ustawami o stosunku państwa do kościołów i innych związków wyznaniowych, działające w obrębie tych kościołów i związków.
Jaka jest procedura składania wniosków „Mój elektryk”
Aby otrzymać dofinansowanie należy wykonać poniższe kroki:
- Zakup i opłacenie pojazdu elektrycznego kategorii L1e-L7e
- Zarejestrowanie pojazdu elektrycznego w Urzędzie Miasta – Wydział Komunikacji
- Wykupienie polisy: OC/AC na pojazd elektryczny
- Złożenie wniosku o dofinansowanie na stronie: https://gwd.nfosigw.gov.pl/